• טלפון: 072-2121333
14מאי, 2015
1
וירטואליזציה של שרתים

וירטואליזציה של שרתים

 

העידן המודרני הביא עימו התפתחויות וחידושים שנועדו להקל על חיינו, אולם כמו בכל תחום, גם בעולם המחשוב, ככל שאנחנו מתקדמים התפעול והתחזוקה של משאבים אלו הופכים למורכבים ומסועפים מאוד ומקשים על הניהול הטכני והמסחרי היומיומי של סביבות העבודה, מאחר והם מפוזרים וכרוכים בהשקעה כספית גדולה.

הפתרון לאתגרים אלו כבר נמצא כאן - וירטואליזציה

 

וירטואליזציה של שרתים ,כגון שרת וירטואלי, מרכזת בצורה מסודרת, קלה וגמישה את משאבי המחשוב של הלקוח, בהתאם לדרישותיו והיא מתאפשרת בעזרת Web Services 

תוכנת וירטואליזציה היא תוכנה המותקנת לפני התקנת מערכת ההפעלה על המחשב. תוכנה זו משמשת כתשתית אשר בעזרתה אפשרי להתקין מספר מערכות הפעלה שונות על מכונה (PC) אחת.

בעבר הלא רחוק רובנו סיווגנו את המחשב הפיזי וכל התכונות שהותקנו עליו כיחידה אחת, רק המחשבה על התסבוכת אליה נכנס במידה ונרצה להעביר את כל התוכן למחשב חדש היתה גורמת לנו לדחות את הנושא במספר שנים. וירטואליזצייה מאפשרת לנו להפריד בין פעילות המחשב לבין החומרה עליו היא מותקנת הופכת לנו את החיים להרבה יותר קלים ומקטינה את הסיבוכיות של העברת הפעילות ממחשב למחשב עד לרמה של העתקת קובץ 

 

היתרונות של וירטואליזציה בארגון באות לידי ביטוי כאשר מתקינים מערכת וירטואליזציה על כמה שרתים ובכך יוצרים תשתית המאפשרת אחזקת מערכות מיחשוב רבות תוך שיפור ניכר של רמת השרידות המושגת יחד עם ניצול יעיל בהרבה של החומרה הקיימת בארגון.

 

וירטואליזציה מאפשרת לנייד מערכת הפעלה מותקנת ופועלת ממחשב אחד לשני מבלי להפסיק את פעולת התוכנות הרצות עליה כך שהיוזר אפילו לא מרגיש שעבר מעבודה על מחשב אחד לשני.

 

מערכת וירטואליזציה מבצעת Snap Shots (בדומה לצילום מסך) בזאת שומרת את כל השינויים שבוצעו במחשב. שיטה זו מאפשרת למערכת הוירטואליזציה את השרידות והיכולת לשחזר במהירות על גבי מחשב אחר את סביבת הוירטואליזציה בצורה אוטומטית וללא עיכוב.

 

אז למה לעבור לוירטואליזציה בארגון?

 

1. וירטואליזציה מאפשרת להשיג ניצול אופטימאלי של משאבי המערכת כגון CPU, זיכרון, אחסון וכו' ע"י שיתוף של משאבים.

2. וירטואליזציה מאפשרת להפחית את כמות השרתים בארגון ובכך לחסוך גם ברכישת שרתים וגם בעלויות הנלוות כגון: חשמל, מיזוג, רשת, ארונות וכו'..

3. וירטואליזציה מאפשרת דרך חדשה לניהול תשתיות המחשוב בארגון בכך שהיא מאפשרת למנהלי מערכות מתן תגובות מהירות יותר למשתמשים ובמקביל השקעת זמן נמוך יותר בפעולת חוזרות כגון: הפצת תוכנות, ניטור, תחזוקה וקונפיגורציה.

4. שמירה על רצף העבודה שנקטע, בדרך כלל, לצורך ביצוע עבודות תחזוקת חומרה והתאוששות מהירה מהפסקות עבודה מתוכננות או עקב תקלה. 

5. וירטואליזציה מאפשרת להעביר סביבה וירטואלית שלמה לחומרה אחרת מבלי הצורך להתקין הכול מחדש.

6. וירטואליזציה מאפשרת לבדוק מוצר על מערכות הפעלה רבות ושונות בלי להזדקק למספר רב של מחשבים שעל כל אחד מהם מותקנת מערכת הפעלה ספציפית LINUX  WINDOWS וכו..

 

לקוחות שעברו לוירטואליזציה דיווחו על שיפור משמעותי והפחתה בזמן הטמעה של יישומים חדשים משבועות או ימים לדקות בלבד.


>