• טלפון: 072-2121333
11יוני, 2015
0
רוחב פס

רוחב פס

רוחב פס (בלועזית bandwidth) מעיד על כמות הנתונים (גרפיקה,מדיה,התכתבות בצ'אט וכו...) שניתן להעביר (להוריד או להעלות) בקו התקשורת המחבר את השרת שלכם לשדרת האינטרנט המרכזית. כפי שרוב משתמשי האינטרנט מכירים את רוחב הפס מהחיבור הביתי לאינטרנט בימינו הוא נמדד בMbps - Mega bits per second.

 

רוחב הפס הוא נתון קריטי בעת בחירה של ספקית אחסון שרתים עקב ההתפתחות הטכנולוגית של מערכות אינטרנטיות שדורשות רוחב פס גבוהה יותר מיום ליום. בעיקרון רוחב הפס מתחלק לשניים: רוחב הפס העולה (העלאה של מידע ונתונים מהשרת אל רשת האינטרנט והגולשים - UPLOAD) ורוחב הפס היורד (הורדה של מידע מהאינטרנט אל תוך השרת מידע שהמשתמשים מעבירים אל השרת - DOWNLOAD) לדוגמא: העלאה של תמונה לרשת חברתית).

 

ההבדל בין רוחב פס בשירות אחסון שרתים ורוחב הפס הביתי הוא: מהירות ההורדה במחשב הביתי שלכם היא יותר גבוהה ממהירות ההעלאה ובשירות אחסון שרתים זה בדיוק ההפך, מהירות העלאת הנתונים של שרת מאוחסן היא בעצם המקבילה למהירות הורדה שלכם במחשב הביתי. רוחב הפס העולה משפיע באופן ישיר על מהירות הגישה לאפליקציות, אתרי אינטרנט, וקבצים שמאוחסנים ע"ג השרת באמצעות רשת האינטרנט. כך גם מהירות ההורדה של השרת או רוחב הפס היורד שלו מקביל למהירות העלאת הקבצים מהמחשב המקומי הביתי שלכם. רוחב הפס היורד של השרת המאוחסן משפיע באופן ישיר על מהירות העברת הקבצים וסנכרון מידע של אפליקציות ואתרי אינטרנט מתחנת העבודה או המחשב הביתי שלכם אל השרת באמצעות רשת האינטרנט.

 


>