• טלפון: 072-2121333
03יולי, 2015
0
מאפייני החומרה

מאפייני החומרה

מאפייני החומרה הנדרשים - HARDWARE SPECIFICATION

 

עוצמת מעבד / וכמות ליבות (CPU)


בימינו כשמגוון המעבדים מציף את השוק הבחירה של מעבד מתאים היא קשה מאוד. לשם כך חשוב להבין מה הוא מעבד ומה תפקידו.


המעבד הוא יחידת העיבוד המרכזית (CPU - Central Processing Unit), של השרת ומהווה חלק מרכזי בעל חשיבות עליונה. ככל שכמות הפעולות בשרת שלכם גבוהה יותר כך יש צורך במעבד חזק יותר. מומלץ ולבחור במעבד חזק במידה ועובדים עם מסדי נתונים גדולים בעלי כמויות גדולות של טרנזקציות.

 

חשיבותן של כמות הליבות במעבד


מעבדים מרובי ליבות (DUALCORE, QUADCORE, I7) מאפשרים הרצה של מספר יישומים ואפליקציות במקביל, במהירות ויעילות מירבית. מערכות הפעלה המוכרות כגון חלונות (Windows), לינוקס (Linxu) ומקינטוש (MAC) עושות שימוש אפקטיבי ומנצלות את ריבוי הליבות בכדי להפעיל מספר יישומים במקביל. מחסור בליבות נוספות, גורם למערכות ההפעלה לבצע חלוקה של זמן המעבד בין כל היישומים והאפליקציות. חלוקה זו גורמת לזמני המתנה ארוכים יותר ולאיטיות המורגשת בזמן העבודה.

 

זיכרון פנימי - זיכרון RAM


הזיכרון הפנימי של השרת משמש לאחסון זמני של הנתונים הדרושים לפעולות השרת, מה שמאפשר האצה של פעולת השרת הייעודי. מערכות ההפעלה והאפליקציות ע"ג השרת דורשות כמות מינימלית של זיכרון פנימי בכדי לפעול בצורה תקינה. לדוגמא הפעלה של מערכת הפעלה מסוג WINDOWS XP בשרת וירטואלי באופן תקין דורשת מינימום של 128MB זיכרון RAM.

 

דיסק קשיח - כונן קשיח - HARD DRIVE (סוג הדיסק הקשיח ונפח הדיסק הקשיח)


הכונן קשיח הוא הרכיב בשרת המשמש לאחסון המידע, האפליקציות, התמונות וקבצי המדיה. באפשרותו של הדיסק הקשיח להכיל כמויות גדולות של מידע לעומת זיכרונות מהסוג האחר שהוזכרו קודם לכן. הדיסק הקשיח (HARD DRIVE) הוא רכיב חומרה אמין המאפשר אחסון של מידע וקבצים בנפח רב ובזמן גישה קצר יחסי. מערכות הפעלה עושות שימוש במערכות קבצים שונות (NTFS, FAT32, EXT3 ) על מנת לנהל את המידע והקבצים שמאוחסנים בדיסק הקשיח בשרת.

 


>