• טלפון: 072-2121333
28אפריל, 2015
0
שרת וירטואלי פרטי

שרת וירטואלי פרטי

VPS - Virtual Private Server - או בעברית "שרת וירטואלי פרטי"' ,בעצם מחקה את השרת הייעודי. ההבדל היחידי בין שרת וירטואלי לייעודי הוא ששרת וירטואלי נמצא בסביבת אירוח משותפת על שרת ייעודי. כלומר, על שרת ייעודי אחד ניתן לאחסן מספר גדול של שרתים וירטואליים.


שרת וירטואלי, מי צריך את זה?


הקמת אתר אינטרנט אינה רק קידוד. אחרי שהסתימה עבודת התכנות, יש להעלות את קבצי האתר לשרת המחובר לרשת האינטרנט העולמית. שרת וירטואלי (VPS) הוא אחד מכמה סוגי חשבונות אירוח אתרים, באמצעותם תוכלו לאחסן את אתר האינטרנט שלכם. התקנה וניהול של שרת מסוג זה אינה פעולה פשוטה כלל, אפשר להגיד שהיא אפילו מסובכת, אבל האפשרות שניתן לארח מספר לא נמוך של אתרים על אותו שרת מקלה עליכם את העבודה ואת הצורך ללמוד איך להקים ולתחזק שרת אינטרנט וכמובן, חוסכת לכם סכום כסף לא מבוטל. כל מה שתצטרכו לעשות הוא רק להעלות את הקבצים של האתר לשרת.

 

סוגי חשבונות אחסון:

 

1. Shared Hosting - אירוח שיתופי
2. VPS Hosting - אירוח שרת וירטואלי
3. Dedicated Server Hosting - אירוח שרת ייעודי


המשותף לשלושת הסוגים הוא שכולם מספקים לכם בסופו של דבר תשתית - שרת אינטרנט עליו תוכלו להפעיל אתרים באינטרנט. כשאתם פונים למאחסן אתר במטרה להעלות אתר חדש או העברת אתר קיים, נסו להכין מראש מספר פרטים שיקלו על התהליך: 


בררו כמה שטח דיסק אתם צריכים, זאת ע"י "שקילת" קבצי האתר ב FOLDER (בספריה) שלהם. 


שאלה נוספת שישאל אתכם המאחסן היא האם יש העדפה לשרת עם מערכת הפעלה (פלטפורמה) מסויימת? 
1. Windows
2. Linux


כמו כן ישאלו אתכם, האם יש מסד נתונים לאתר? (דאטהבייס) 


אם כן מאיזה סוג? MYSQL,MSSQL


וכמה נפח אתם צריכים עבור מסד הנתונים?  שימו לב, יש לברר האם זה חלק מהנפח הכולל של החבילה או שמוקצה לו נפח משלו..

 

איך עובד שרת וירטואלי?


הטכנולוגיה מאחורי אירוח VPS דומה לזה של VMware או תיבה וירטואלית. תוכנות אלה מאפשרות לך להריץ מספר מערכות הפעלה וירטואליות על מכונה (שרת) אחת. 

 

לדוגמא, שולחן העבודה שלך עשוי להיות מערכת הפעלת Windows 7, אבל אתה יכול גם להפעיל מערכות הפעלה אחרות כגון Windows XP או לינוקס, ללא צורך להפעיל מחדש את המחשב. אמנם יש לנו שרת פיזי אחד, אבל אנחנו יכולים להריץ עליו מספר מערכות הפעלה וירטואליות שונות. כל מערכת הפעלה וירטואלית מתנהגת כאילו היה זה שרת ייעודי ובכך מאפשרת לך לקבל את כל היתרונות של שרת ייעודי.

 

התחברות לשרת וירטואלי נעשית באמצעות תוכנת שליטה מרחוק, וניתנת לתפעול מכל מחשב המחובר לאינטרנט. לסיכום, שרת וירטואלי משמש כמו מחשב ביתי לכל דבר, אך לרוב יושב בחוות שרתים ותפקידו לאחסן אתרים.


>