• טלפון: 072-2121333
28מאי, 2015
296
שרת וירטואלי

שרת וירטואלי

שרת וירטואלי נוצר על ידי חלוקה של שרת פיזי (ייעודי) למספר שרתים קטנים, אשר מתפקדים כשרת לכל דבר.  המונח 'שרת וירטואלי' נמצא לרוב בשימוש כשמדברים על שרותי אחסון HOSTING ולפעמים כאשר הכוונה היא למכונה וירטואלית VIRTUAL MACHINE. 

 

שרתים וירטואלים VPS - Virtual Priver Servers עובדים בסביבה מאוחדת ונמצאים בקשרי גומלין עם מכונות וירטואליות אחרות.  בכל אספקט הפונקציונליות של שרת וירטואלי היא שוות ערך לעבודה על מחשב פיזי המשמש לקוח מסויים ומתואם לצרכיו האישיים. שרת וירטואלי מציע בדיוק את אותה הפרטיות כאילו שאתם עובדים על המחשב שלכם בבית.

 

התועלת של שרת וירטואלי באה לידי ביטוי בצורת העבודה, המאפשרת עבודה רציפה של מספר משתמשים על אותו מחשב בו זמנית, המבצעים פעולות שונות, ומריצים בו זמנית מספר תוכנות שונות, דבר שחוסך לנו חומרה (בסופו של דבר כסף).

 

חברות אירוח אתרים רבות משתמשות בשרתים וירטואליים עבור הלקוחות שלהם משום ששרת וירטואלי אינו משתמש בכל המשאבים של המחשב המארח (המחשב הפיזי) כך שהן יכולות להציע פיתרון יעיל וחסכוני עבור הלקוחות. שרתים אלו יכולים להיות גם פרטיים Dedicated לשימוש עבור משתמש בודד. מכיוון שחברות אירוח אתרים החלו מארחות שרתים וירטואליים קטנים על שרת פיזי יחיד, העלות של אירוח אתרים  הופך להיות בר השגה ובעלות נמוכה הרבה יותר.

 

בנסיבות רגילות, אתרים רבים יכולים להיות מאוחסנים על כל אחד מהשרתים הוירטואליים הפרטיים, המופעלים במחשב הפיזי המארח.  יחד עם זאת, במקרים ששרת וירטואלי יחיד משתמש ביותר משאבים מהמחשב המארח, יכולה להגרם טעינה איטית של דפי אינטרנט. במצב כזה, שרת ייעודי הוא הפתרון היחיד, המוצע על ידי ספק אירוח האתרים על מנת להתמודד עם תנועה עצומה  המותאמת לצרכים.

 

מרבית האנשים אינם מבינים את היתרונות הגדולים של שרת הוירטואלי. כאמור, מספר רב של אנשים יכולים לעבוד מול שרת כזה בו זמנית כאשר מוגדרים מספר משתמשים ולכל אחד מהם מוקצים משאבים לפי בקשתו כמו גודל דיסק קשיח, כמות זיכרון RAM, כמות מעבדים CPU, רוחב פס (מהירות אינטרנט), מערכת הפעלה ואפילו מספר כרטיסי הרשת, כך שכולם בעצם משתמשים באותו הזיכרון, אותו הדיסק ובאותו המעבד כל אחד לפי "הפרוסה" עליה שילם. 

 

דרך עבודה מאפשרת הגדלת משאבים בכל זמן נתון, גם תוך כדי עבודה. לדוגמא, אם הלקוח צריך הגדלת נפח התעבורה בגלל קמפיין פרסומי שלו, הוא יכול לרכוש ולהגדיל את הנפח תוך כדי עבודה, מבלי לשלם מראש ולהסתכן באבדן כספי, אם הקמפיין לא יצליח, חלילה.

 

עוד יתרון שיש לשרת וירטואלי, זו הקלות והמהירות בה ניתן לשכפל צד התוכנה שבו, המפחיתה את זמן ההשבתה של האתר במקרה של קריסה פתאומית. יתרון זה הופך מידת הנגישות לאתר שלך בכל זמן לכמעט 100%!


>