• טלפון: 072-2121333
29אפריל, 2015
0
אחסון בארץ או אחסון בחו

אחסון בארץ או אחסון בחו"ל

המאמר להלן נותן מעט מושג בנוגע לחשיבות מיקום אחסון האתר שלכם

 

אז מה בעצם האפשרויות העומדות בפניכם?

 

1. חברת אחסון אתרים עם מערך תמיכה בארץ ושרתים שנמצאים פיזית בחו"ל

2. חברת אחסון אתרים ישראלית עם שרתים הממוקמים בארץ.

3. חברת אחסון אתרים מחו"ל לה אין כל קשר למדינה שלנו.

 

שיקולים לבחירת האחסון

 

איכות החבילה לה אנו זקוקים – מה החבילה כוללת: נפח האחסון, מה משמעות חריגה מנפח האחסון שהוקצה לנו, תעבורת נתונים גבוהה/נמוכה ומה משמעות החריגה, מהירות תגובת האתר, וכמובן באיזה מחיר מדובר.

מהירות גישה לאתר - מן הסתם, קיימת השפעה של מיקום השרת שלנו על מהירות פעולות ותגובת האתר. אתרים המאוחסנים בארץ תגובתם מהירה הרבה יותר עבור גולשים מהארץ וכמובן איטיים יותר לגולשים מחו"ל.  המצב המומלץ ביותר הוא שכל אתר יאוחסן קרוב ככל האפשר לגולשים שלו מבחינה גיאוגראפית כך יהיו פחות קפיצות בין נתבים ומהירות הגישה אל האתר תעלה. אפשר ממש להשוות את אותם הנתבים לחיכוך של גלגלי הרכב שלנו על הכביש (מה ש"מאט" את מהירות הרכב כביכול) כמה שפחות גלגלים, כך פחות החיכוך והמהירות גבוהה יותר.

 

תמיכה – ללקוח ישראלי, תמיד עדיפה התמיכה הישראלית על פני כל תמיכה ממקום אחר בעולם, אבל ישנם מקרים הפוכים בהם רמת השירות בחו"ל טובה יותר למרות המרחק (תמיד יש יוצא מהכלל).

 

הגדרת המיקום המרכזי ממנו מגיעים מירב הגולשים המבקרים באתר: למי מכוון האתר? מאיזה איזור בעולם יגיעו מרבית הגולשים שלכם? עבור אתרים אשר מקבלים את מירב התנועה מישראל מומלץ לאחסן בארץ. בהנחה שהשרת עליו האתר שלכם מאוחסן תקין ואינו עמוס, אין ספק שהאתר שלכם יתפקד מהר הרבה יותר מאשר אם תאחסנו בחו"ל!

 

טיפ לאתרים שקהל היעד שלהם ברובו נמצא בחו"ל: ממומלץ מאוד לבחור באחת משתי האפשרויות:

 

1. חברת אחסון אתרים ישראלית (תמיכה בעברית) עם שרתים הממוקמים בחו"ל ובמחיר זול יותר .

2.חברות אחסון אתרים מחו"ל – חברה מומלצת היא Godaddy נותנת שרות מעולה, מהיר וזול.

 

*לאחסון בחו"ל אני עדיף את חברות האחסון מחו"ל בגלל ההצעות המעולות שהן נותנות.

 

הערות לאחסון בחו"ל: אם בחרתם לאחסן את האתר בחו"ל ורוב הגולשים אליו הם מהארץ, האתר יעלה לאט יותר מאתרים ישראלים. רצוי לבדוק את האתר גם מחו"ל.  את ביצועי האתר שלכם תוכלו לבחון ממקומות שונים בעולם דרך אתר Tracert.  לאחר הרשמה לאתר חפשו את הכלי שנקרא "בקרת ביצועים" של גוגל בעיקר, כלי זה יתן לכם אינדיקצייה לגבי מצב האתר שלכם מבחינת מהירות התגובה ויציג בפניכם גם סיבות נוספות שהאתר "זוחל" מידע כמו תמונות בנפח גדול מידי או JAVA מיותר ועוד.. כך תוכלו לדעת על מה לשים דגש כדי לשפר את הביצועים של האתר. עכשיו לאחר שיש בידיכם יותר ידע בנושא אחסון אתר, כל שנותר לכם זה למצא אחד אמין שתואם את הצרכים שלכם וקדימה לעבודה.

 


>